söndag 23 december 2012

Domedagen den 20/12

Det har snackats en del om domedagen och jordens undergång som enligt Majakalendern, Majaindianernas tideräkning, skulle infalla den 21/12 2012. Jag kan emellertid tycka att min domedag inföll redan den 20:e. Jag hade ju tid hos Skövde rehab för att undersöka min häl och höft... och beskedet var löpförbud tillsvidare...
Nu var det ju inget chockartat besked och gör egentligen ingen skillnad just nu. Har ju inte löpt en meter på tre veckor redan så det är väl bara att följa den inslagna vägen.
Men, naturligtvis var det ändå ett positivt besök, eftersom det gav lite svar och rätade ut ett par frågetecken. Det kunde konstateras att roten till allt ont egentligen är höften. Men om det problemet egentligen sitter i ryggen återstår att se. Det får emellertid vänta tills mitt återbesök den 11 januari för fram tills dess är det vad/häl rehab som gäller. Det var tydligen det akuta problemet som måste åtgärdas först. Föga överraskande blev medicinen excentriska tåhävningar som ska utföras dag och natt (2 ggr/dag...). Jag ska också jobba vidare med lite styrkeövningar för höften och jobba med rörligheten. Skidåkning är också ok så det gäller väl att staka på under helgerna.
Får väl ändå hoppas att min domedag blir lika förödande för min träning framöver som Majaindiandernas domedag blir förödande för mänskligheten på den här planeten, då kommer det säkert gå bra. Egentligen analyseras väl det där majadatumet som starten på en ny era och det kan jag väl tycka låter ännu bättre, en ny era, Magnus hel och frisk-era... nice!

Får väl också skriva nått såsom, God Jul och Gott Nytt År, till er alla Oblog läsare. Hoppas vi ses i ett par löparskor snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar