lördag 21 juli 2012

Sundmark - Hellner, 1-0

Lördag morgon och familjen håller på att packa husvagnen för att dra iväg till Halmstad och årets Oringen. De övriga tre  familjen kommer vara med och springa 2-3 dagar medan jag springer alla 5. Vi är inte inbokade på centrlaorten utan har bokat en plats på en vanlig camping. Det kommer bli en kanonvecka med massa orientering, sol och bad.

Förberedelserna rent träningsmässigt skulle kunna ha varit betydligt bättre de sista månaderna. Jag har tampats med lite bristande motivation och dessutom haft en smärre sommarförkylning. Nu känns det emellertid bättre och det ska bli riktigt kul att springa. Genrepet i för oringen gjorde jag i tisdags. Det var Lidköpings etapp på 5-kvällars, en träningsorientering som hölls vid Sjölunda utanför Lidköping. Träningsloppet kändes väl sådär och tekniken var inte riktigt på plats men ett helt ok lopp var det, utan större misstag. Men det finaste var ändå resultatet (framför prestationen) det visade sig att Markus Hellner, den dubbla OS-guldmedaljören, var med och sprang samma bana som mig, och han fick pisk!!! Jag slog honom med nästan 6 minuter på den drygt 8 km långa banan. Det kan jag leva gott på ett tag :-).
Sundmark - Hellner, 1-0, det ni!

Nu blir det Halmstad, och mitt 24:e Oringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar