söndag 20 januari 2013

Nedräkningen har börjat

Uppdaterade min Funbeatsida med nedräknare...
202 dagar kvar. 202 dagar och jag är ännu ej i löpbart skick. Provade ett par kilometer på löpband igår men höften tycker inte att det är ok. Säger emot tvärt. Det är 202 dagar kvar till AXA Fjällmaraton och samtidigt 101 dagar kvar till Spring för livet i Skövde som jag tänkt delta i. Just nu känns det rätt avlägset både i tid och i möjlighet. Det är långt kvar men inte ett vettigt löpsteg i sikte. Jag stretar på med rehaben och kör en del alternativt. Ena dagen känns det rätt ok medan det emellanåt känns betydligt sämre.
Men det är 202 dagar kvar och med ett bra träningsupplägg med rehab, rörlighet och alternativ träning så ska det kunna gå vägen. 101 dagar till Spring för livet... 10 km terrängbana... är jag smärtfri och kan genomföra det loppet utan problem så är det gott om tid för AXA träningen.
Det är siktet nu inställt på. 10 km terränglöpning den 1 maj. Går det vägen kommer jag vara otroligt nöjd!

I morgon är det tillbaka till Annelie på Skövde Rehabcenter igen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar