söndag 13 januari 2013

Mannen som inte kunde sluta le

"Mannen som inte kunde sluta le"... skulle det vara jag kanske, efter fredagens besök hos Skövde Rehab? Nej, dessvärre inte, även om det besöket inte var helt på minus. Återkommer till det.
"Mannen som inte kunde sluta le" är faktiskt rubriken på en mycket, mycket sparsmakad hemsida. På sidan finns det bara en rubrik och sedan fem länkar till olika dikter. Bland dikterna hittar vi titlar som "Saffransplockarna", "De listlösa" och "Skatan darling". Jag är väl egentligen inte den som ska döma eller bedöma dikter... så det låter jag bli. Men vad är det då med den här sidan som gör den så speciell?
Jo, adressen till hemsidan är www.oblog.se! :-)

Fredagens besök på Skövde rehab var både bra och dåligt. Det som var bra är att Annelie tror inte att mina problem är några problem att bli av med. Det som är lite sämre är att hon inte riktigt vet vad de beror på och gissar på att det kan "ta lite tid". Jag ska fortsätta med styrkeövningar för höften och fortsätta med tåhävningarna. Jag har fått en del övningar som jag kör. Det som också var bra var att mitt löpförbud numer är ett joggingförbud. Jag får alltså springa något pass emellanåt, men jag får inte springa distans eller långsamt, utan när jag springer så ska jag springa fort så att jag tränar frånskjutet med höften på ett bra sätt.
Jag anammade uppmaningen idag. För första gången på nästan en månad snörade jag på mig löpardojjorna och stack ut på ett löppass. Jag öppnade snabbt. Uppvärmning i bra fart byttes sedan till 3-minuters intervaller innan det blev "nerjogg" (läs fortsatt löpning) hem igen. Ett kort och snabbt pass med bara 3 treminutare. Men hur gick det då??? Jo, hälsenan funkade bra, kändes inte alls, men den kanske gör sig påmind imorgon istället (?). Höften kändes dock inte alls bra. Precis som tidigare är varje steg med obehag och en känsla av svaghet. Egentligen är det ju vartannat steg för vänsterstegen känns betydligt bättre. Nåväl, det var iallafall riktigt nice att springa igen och härlgt att få trötta ut sig med löpning igen.

...det är bara att käpma på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar