torsdag 17 januari 2013

Alternativa utmaningar

Vaddå alternativa utmaningar?
Nu är det väl ingen som tror att jag gett upp hoppet om att genomföra AXA bara för att jag för tillfället springer lite sparsamt. Nej, jag tycker att det känns bättre och bättre och att rehaben verkar göra nytta. Här om dagen kom jag på mig själv att gå (wow) obehindrat. Jag menar utan att det överhuvudtaget kändes något i varken höft eller häl. Det var längesedan det hände senast.
Som sagt, jag ger inte upp. Vägen till AXA blir bara lite längre och trixigare än förra gången, men det är ju det som är grejjen med själva loppet. Att det ska vara lite längre och trixigare... än vanliga lopp.

För alla er som inte fått en startplats till AXA kommer här lite tips på alternativa utmaningar. Det finns egentligen väldigt mycket att välja på men några som jag har kikat på är t ex det nystartade loppet i Sälen, påminner rätt mycket om AXA.
http://fjallmaratonsalen.se/

Sedan finns ju KEB Artic Run som jag gärna skulle vilja prova ett annat år, www.kebarcticrun.se
För den som redan känner sig fulltränad kanske söndagens löplopp lockar, Sandsjöbacka... http://sandsjobackatrail.se/

Men som sagt, det finns ju en hel del, både stora och mindre, utmaningar att ta sig an. Själv har jag även tänkt att springa Spring för livet i Skövde den 1/5. http://springforlivetskovde.se/

Om du vill tipsa mig om dina lopp/utmaningar, blir jag riktigt glad om du skriver en kommentar nedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar