tisdag 8 januari 2013

Mitt badhus är min borg

En liten parafrasering av "mitt hem är min borg" dök upp i mitt huvud när jag denna morgon tog gymmet på Skara badhus i besittning. Efter lite vånda pallrade jag mig dit efter frukosten men väl där var det klart över förväntan. Där fanns gott om möjligheter att trötta ut sig. Jag prövade rodd, cykel, liggcykel som konditionsalternativ och ett gäng styrkemaskiner, där fram för allt en kommer kunna göra susen för min höftträning, hoppas jag. Det blev en dryg timme idag och då vätte jag inte en ner byxorna. Simmade inte... alltså...
Här inne, i min nya borg, döljer sig oanade träningsmöjligheter!
Skaras badhus på Vilanområdet. (Bild från www.skara.se/vilan)

Så, efter denna angenäma upplevelse tänkte jag att simhallen inklusive gymmet ska bli min nya borg. Mitt badhus. Min träningsplats, mitt träningspalats, i vardagen. I alla fall tills löpningen blir ett fullgott alternativ igen.
Dags för ett nytt besök redan på torsdag!

Lycka till till mig :-) !

...och för er som undrar hur fetpanneloosingen går så är det 1 kg ner under vecka ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar