fredag 30 mars 2012

Sprintlångpass väntar

Fredag morgon och jag sitter hemma. Har golvläggaren på besök för att få mattan på plats i nya toan. Ombyggnationen går framåt. Nu finns ett färdigt utrymme med väggar, golv, tak och dörr. Arbetsgången som väntar när golvläggaren gjort sitt är, upp med panel, måla, in med porslin, tapetsera, installera elen, spika lister, sedan så. Då, när det är klart, ska vi riva ner den stora toan istället... lite "never ending story" över det här projektet.
________________

Har fått lite mer att göra inför våra påsktävlingar också. Klubben arrangerar orienteringstävling på skärtordagen och på långfredagen och nu är jag inyltad i information, speakeri och banläggning. Kan bli en svetttig ideell vecka som kommer...
________________

Sen var det ju det här med träningen också. Just nu är jag ganska nöjd med läget. Skulle väl troligen behöva träna ytterligare lite mer och framförallt oftare, dvs fler pass i veckan. I veckan som gått sedan förra inlägget har det blivit tre träningspass, men tre bra. I söndags sprang jag Pilgrimsleden från Skara till Lundsbrunn och tillbaka, 21 km. Ett härligt långpass i vårvärmen, höll 5:30 i snitt. I tisdags var det MER-träning igen och då körde vi en extra omgång intervaller. Hela passet tog 105 min, exkl stretch. Bra pass. Tredje passet sprang jag igår. Körde ett kort tempopass hemifrån, 4 km på 17:16, 4:18 i snitt. Inte så illa pinkat för den här gubben. En bit kvar till 5 km under 20 men det ska väl gå framöver.
I helgen väntar ett nytt långpass, sprintlångpass. Ska ut och kontrollera kontrollappar och kontrollpunkter inför tävlingarna i nästa vecka. Blir ett riktigt långsamt pass med många stopp, inte alls som förra veckan, men det får duga. Man får ju ta vad som bjuds...
________________

Slutligen matchviktssträvan...
Har varit nere på hälften och vänt på vägen mot matchvikten. nu står jag på minus 2,2 kg och har alltså 2,8 kg kvar. Det svänger ju lite det där, det där men vikten alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar