lördag 3 mars 2012

Matchvikt

För ca ett år sedan hade jag precis gjort mig av med 10 kg genom att käka vettigt och röra på mig. Det tog ca 12-14 veckor eller något sådant. Sakta men säkert har emellertid kg kommit tillbaka, inte alla men iallafall hälften av dem. Det är rätt så störande, men har man det som jag ganska lätt för att lagra för krigstider så är det här med kosten en mer eller mindre ständig fråga.
Nuläget är alltså 5 kg från matchvikt och som den boxarslugger man är går det ju inte att väga in sig i ny viktklass hur som helst utan det blir till att "deffa" under de kommande veckorna. Jag rapporterar hur det går...
__________________________

Tränade ett tufft pass i tisdags, MER träningen, och fick lite ont både i höger höft och höger häl. Sprang även i tordags, ett distanspass, och hade känningar på samma ställen. Vilade igår och idag och nu känns det bättre, ska ge mig ut imorgon igen. Förhoppningsvis utan känningar.
__________________________

Eller vilar och vilar. Jag har inlett ett hemmaprojekt som kräver en del svettdroppar. Vi ska göra om badrummet så att det blir ett badrum och en gästtoa och det inledande rivningsarbetet är inte att leka med.
Arbetet har bara börjat men det blir nog bra när det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar