torsdag 22 mars 2012

Klädkod för dans?

Torsdag igen. Det gick bättre den här veckan än förra. Åkte till Lidköping med den dansande dottren och sprang ett pass i skogen innan det bar hemåt igen.
Men det är inte helt lätt att glida omkring obemärkt på en dansskola iförd svarta trekvartslånga tights och en långärmad t-shirt, svart, av märket nike. Jag hann inte mer än kliva in i foajen innan jag träffade på en pappa till en annan unge som mycket kvickt ifrågasatte om jag skulle vara med och dansa.
-Nja, jag tror jag besparar dem den upplevelsen. Jag ska ut och springa en sväng... gäller ju att passa på...
Väl åter på skolan efter en knapp timme och en knapp mil hann jag inte mer än sätta mig ner i trappan ner till foajen innan jag träffade på en annan pappa till en annan unge som mycket kvickt ifrågasatte om jag hade varit med och dansat.
-Nja, jag tror jag ska bespara dem den upplevelsen. Jag har bara varit ute och sprungit en sväng... gäller ju att passa på...
Nåväl, det är väl på sin plats att konstatera att klädkoden för motionslöparen och motionsdansaren skiljer sig föga. På gott och ont, kanke. Men fördelen är ju ialla fall att om jag skulle vilja prova på en danskurs så kan jag ju köra med samma kläder som för löpningen, jag kommer smälta in bra. Men skulle jag vid ett sådant tillfälle vilja neka mitt deltagande inför någon nyfiken och frågvis förälder så kan jag ju säga.
- Nä, jag har bara varit ute och sprungit en sväng!
___________________________
Träningen går fint, sprang visserligen bara två pass förra veckan men gjorde det bra. Dagens pass var tungt men det jag körde i tisdags gick bra. Vikten är på väg ner, 2 kg borta 3 kg kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar