tisdag 17 april 2012

Obesegrade racerdojjor

Skaffade nya OL-skor på långfredagen och efter ett besök hos skomakaren för att trycka ut höger hälkappa var de redo för start i fredags kväll. Det var Tibrotrippelns nattävling och klasssen H35. Inte mindre än tre Gandviksmagnusar kombaterade (finnns det ordet?) i samma klass. De pigga benen från kvällen innan var inte riktigt på samma springhumör men dojjorna var snabba nog. Jag korsade målinjen efter 53 minuter och kunde noteras för säsongens första seger. Återstår att se om det blir den enda.
    De obesegrade dojjorna

I fredags beställde jag även leverans av ytterligare ett par skor och en löparrygga. De blir levererade till Gudhems tävling på lördag. Kanske blir det lite AXA-investeringar då :-).

Sprang inte fler tävlingar i helgen men efter en riktigt tuff söndag, då egentligen inte något gick som det var tänkt, tvingade jag mig ut på en löptur. Tänkte inte springa så långt men efter ca 15 min började det regna och sedan blandades det upp med välavägt hagel... Då var måttet rågat. Sundmark ilsknade till och förlängde rundan till hela 21km.
Så kan det gå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar