torsdag 12 april 2012

Njutbart kräkpass

Det är inte så ofta nu längre. Men det händer ibland och idag var det ibland. Jag bestämde mig tidigare idag att jag skulle springa 4x4min intervall med 2 min vila som kvällens pass. Kände inte riktigt för det när det var dags, men vem gör egentligen det  när det ska springas ett jobbigt intervallpass. Jag bet i alla fall ihop och tog ungarna i bilen och körde dem, i vanlig ordning på torsdagar, till dansen i Lidköping och tuffade sedan i väg längs Vänerstrand. Efter 15 min uppvärmning på överraskande pigga ben körde jag igång intervallerna. Och det gick så lätt... såååå lätt. Visst slet jag lite i slutet på intervallerna men kunde springa på med bra fart igenom alla fyra. Åter hämtningen mellan intervallerna gick också hur lätt som helst. Ett sånt här pass som brukar vara riktigt tufft blev idag till ren njutning. Härligt, härligt hääärligt! Det händer inte ofta men idag var det ibland!

Jag hade ingen gps med på dagens pass så jag har ingen koll på vilket tempo jag egentligen hade men när jag funderat en stund och tänkt efter så kom jag på att det spelar ju egentligen absolut ingen roll. Det är grymt mycket härligare, skönare och mer energigivande att springa ett sånt här pass som känns så bra än ett pass, som kanske går några sek/km snabbare men, där kroppen känns tung och musklerna skriker av syra.

...vill ni ha min gissning på tempot???
Kändes som det var en bit under 4 i alla fall :-)... och det är väl känslan som är viktigast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar