söndag 22 april 2012

Två gånger en...svit?

En gång, ingen gång. Två gånger en...svit?
Igår sprang jag den andra orienteringstävlingen i mina nya skor och, ta-ta, det blev ytterligare en seger (vad är det som händer...). Det var Gudhems medeldistanstävling och klassen var återigen H35. Loppet gick nästan helt prickfritt och även om jag inte kände mig jättepigg i benen höll jag ganska god fart. Gps:en visade på strax under 6 min/km, detta i terräng. Helt ok. Slutligen var jag ca 1 minut före tvåan.

Jag firade min triumf med att införskaffa löparryggan för AXA. Det blev en Salomonmodell som är som en väst. Jag har provet ett gäng varianter men den här verkar skönast. Det enda jag saknar är någon typ av drickhållare fram men det kanske går att ornda till på egen hand, eller så skiter jag i det. Väskan ska iaf provlöpas snarast!

Denna veckan har annars varit en ganska lugn träningsvecka, återstår gör dock långpasset som ska avnjutas (?) framåt kvällningen.

Känner att jag behöver uppdatera om läget på toafronten också. Arbetet går framåt. Nu är panel uppsatt och målad och tapetseringen är också klar. Allt (utom lister) är på plats för att få in toalett och handfat. Det som kvarstår sedan är el och belysning, men det är inte allt för besvärligt. Kanske kan jag fira min 37 årsdag den 12 maj med att inviga den nya toaletten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar