fredag 1 juni 2012

Mästarens mästare, är jag!

Jo, det är faktiskt sant, jag är en riktigt mästare. Det finns en sak jag är grymt bra på och det är träning. Kanske inte då främst utförandet av träning, utan snarare planerandet av den. Jag är mästare på att skapa träningsprogram till mig själv med alla nödvändigheter för att jag på bästa sätt ska kunna ta mig till en ny, högre, nivå. Jag kan ägna timmar åt detta emellanåt. Dessutom gillar jag excel så det gör ju inte saken mindre angelägen. Vet inte hur många olika kalkylblad och stapeldiagram som jag genom åren producerat kring min egen planerade träning med drömmen om stordåd på näthinnan.

...och nu har jag gjort det igen. AXA närmar sig med stormsteg, bara drygt två månader kvar. Planen är konsturerad och nu är det bara att följa den. Men det är just här jag inte är så mycket mästare längre. Det ser så bra ut på pappret (i excel-arket), "det kommer inte gå åt så mycket tid" och "viss går det att klämma in ett kort pass till någon kväll i veckan" och "jodå, morgonpass, det kan funka", men sedan landar jag allt som oftast i samma lunk som vanligt.

Nu är inte det helt bortkastat att planera ändå för det ger ju överblick och vissa delar blir faktiskt av. Om jag blickar lite bakåt och ser vad AXA och planerna för det loppet har gett hittills så har den genomsnittliga träningsdosen ökat med nästan 50% mot föregående års siffror i perioden jan-maj. I och för sig från en rätt låg nivå (och naturligtvis en bit under den ursprungliga planen) men ändå. Antalet tvåtimmars pass går visserligen fortfarande att räkna på fingrarna men förra årets långpass går att räkna helt utan fingrar, så visst gör det skillnad att planera lite och ha ett mål.

SÅ mästarens mästare planerar vidare och tränar på och skiter i om träningen inte följer planen. Det verkar ju funka ändå... :-)
______________________________

Ser ut som om det blir deltagarrekord på årets Sommarlandssprint! Coolt :-)
______________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar