söndag 10 juni 2012

Alla dagar är idrottsdagar!

Jo, jag har ett fantastiskt jobb. Ibland får man helt enkelt reflektera lite över sin arbetssituation och som idrottskonsulent på ett idrottsförbund kan jag konstatera att alla dagar är idrottsdagar, tur då att jag gillar idrott! Nu blir det ju inte så där värst många hopp i längdhoppsgropen och det var längesedan någon klockade mig på 60 m, men att få jobba med idrott är verkligen roligt. Att det dessutom idrotten orientering det handlar om gör ju inte saken sämre.
Under det senaste halvåret fram tills för två veckor sedan hade jag även ett annat fantastiskt roligt jobb. Jag arbeteade med utvecklingen av Skövdes fritidsområde på Billingen. Projektet har pågått ca ett år och det senaste halvåret jobbade jag 50% i projektet och 60% på orienteringsförbundet. Två fantastiska jobb samtidigt!!! ...men, för en dryg månad sedan bestämde jag mig för att hoppa av det ena jobbet för att få lite ordning i mitt alltför sönderstressade arbetsliv och valet föll på orienteringen. Även om det är surt att få lämna det spännande utvecklingsprojektet på berget så känns det ändå som jag gjort ett klokt val. Orientering är helt enkelt inte fel :-).
___________________________

Igår tog jag mig en ny löprunda efter problemen med de knäppande hälarna. Knäppandet hängde i ett par dagar och jag körde lite rehabövningar och voltaren. Igår kändes det inget så jag testade att springa och det kändes bra. Det blev ett kortare pass men jag sprang uppför Billingen tre gånger (á 5-6 min) och körde en 1000m intervall på vägen tillbaka, så det var ett ganska tungt pass. Idag känns höger hälsena lite stel men inget knäppande och inte ont. Så det får vara ett bra besked det. Känns emellertid inte helt stabilt, som om jag ligger lite på gränsen mot vad den tål.
___________________________

Lekte lite byggare hemma igår också. Vi har beställt målning av huset och nu har de kommit hit och börjat tvätta. Föga överraskande har jag inte hunnit byta ut den ruttna panelen utan fick helt enkelt slita med det under gårdagen. Måla nya, riva gamla, upp med de nya (knappt torkade...). Väl färdig insåg jag att fler brädor måste bytas, så dagen blir nog likt igår en byggardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar