onsdag 30 maj 2012

En vägg i vägen och längtan i tanken

Skönt trötta ben klev ur sängen imorse, igår var det den tredje etappen av Vårgrymmen och vi löpte från Lidköping till Husaby k:a på kanten av platåberget Kinnekulle. Passet avlöptes i lungt tempo och i mycket varierande landskap. Vi inledde längs med Vänerstrand, tuffade på längs med järnvägen till Källby och sedan ut i skogarna upp mot Kinnekulle. Ett härligt pass och en skön upplevelse. Nästa vecka fortsätter Vårgrymmen mot Skara. 23 nya härliga km väntar. Det ska bli kul!

Totalt sett känns det ganska bra i kroppen även om höger hälsena gjorde sig påmind igår. Jag skulle väl kunna träna lite mer och framförallt oftare och mer varierat, men maj är som maj är, fullt upp hela tiden så jag får nöja mig med de pass som verkligen blir av.
Inför AXA skapade emellertid förra veckans Vårgrym lite oro. Jag tror minsann jag väggade. Det var första långpasset i sommarvärme (nästan 30 grader) och vi körde mycket på hårt underlag. Jag (läs kroppen) fungerade hyffsat i 16-17 km med sedan tvärdog benen. Jag tog mig knappt frammåt. De avslutande kilometrarna genomfördes växelvis gående och löpande. Det som var bra med den upplevelsen var väl lärdomen om att det går att ta sig framåt även när krafterna tryter. Det kan avra bra att ha med sig efter 4-5 timmar på fjället i augusti.
______________________________

Jag längtar till semestern, det är bara att konstatera. Ser fram emot mer tid med ungarna och frun. Ser fram emot ett par veckor i Funäs, ett par veckor hemma och en kul vecka med Oringen i Halmstad. Ser fram emot träning och ser fram emot lata dagar och aktiva dagar. Ser även fram emot att ha lite mer tid för huset både invändigt och utvändigt.

...med tre veckor kvar får man väl börja räkna ner, eller?
______________________________

På söndag är det dags för årets stora arrangemang för orienteringsklubben. Vi tar emot över 2600 orienterare på Skara sommarland för den sprinttävling vi annordnar. Så här dagarna innan är det massvis med bestyr att fixa med, men det är också 15:e gången vi arrangerar tävlingen så mycket går på rutin. I vilket fall ska det blir grymt kul att genomföra arrangemanget igen och det troliga är att vi slår deltagarrekord i år. Häääärlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar