torsdag 9 februari 2012

Löpsedel... och en räv bakom varje öra

Jag säger som Boråsarna "varje löpmeter räknas" men jag menar der inte...
Däremot räknas varje löpt meter, i alla fall i min bok. Idag blev det drygt 5000 nya och det kändes ganska piggt i benen. Rätt skönt det där faktiskt.
_______________________
Funderar på att sporra mig själv med en löpsedel. Inte då så som andra gör ibland, går ner till tidningen och ber om ett löp med sina framtida stordåd uppslagna på. Nej, jag tänker mer så där att varje pass ska kosta en peng, en sedel... en "löpsedel". Säg att jag lägger 20, eller 50 kr per löppass, rätt billigt i jämförelse med t ex ett gym eller badhuset, men att jag betalar till mig själv. Det kan ju bli en go slant på några månader och pengarna ska naturligtvis "återinvesteras" i löpningen (läs: användas till att köpa någon riktigt onödig, men rolig löparpryl...).
_______________________
Rävar ser man ju inte så ofta nu för tiden, iaf inte jag och jag är ju ändå rätt mycket i skogen. I morse hände det iaf, dock inte i skogen. På väg till jobbet såg jag en stor härlig fin räv tassande längs med vägen. Ett fint djur som lyfte bilresan för en stund. Kanske ingen jättegrej att skriva om men det är sammankopplat med nästa upplevelse i raden av rävmöten. Jag stötte nämligen på en räv till idag (!). Under min löprunda (över drygt 5000 löpmeter...) stod det, rätt som det var, en räv på spåret.
Hur stor är chansen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar