söndag 5 februari 2012

Det inte allt för uppmärksammade tillståndet "smur"

En kompis till mig (vi kan kalla honom för Samp om han inte misstycker...) har genom åren haft mycket problem med förkylningar. Inte så att han varit sjuk på riktigt, utan bara krasslig. Känslan är lite som att hamna i ingemansland, mellan träningsbar och icke träningsbar. Tillståndet benämner Samp "smur". Jag vet inte var han fått det ifrån men nog är det fler som använder begreppet, dock ger varken google eller wikipedia någon upplysning för den nyfikne.
Nåväl, de senaste veckornas tillstånd för egen del skulle kunna klassas in under begreppet "smur". Inte frisk för att kunna träna fullt ut, men heller inte sjuk, utan någonstans däremellan... smur alltså.

Helgen som gått tillbringades i Ör utanför Växjö och idag innan vi åkte hem kom jag ut på en löprunda. 10km blev det och trots att jag fortfarande känner mig lite smur tycker jag att det funkade hyffsat bra. Ett lugnt pass på snömoddiga, hala vägar och med en ganska isande kyla. Det tog det 53 min. Alldeles lagom. Hoppas att jag kan bli helt frisk så att jag kan ta i lite på passen framöver. På tisdag är det MER-träing igen!

Skidorna är ju också redo, fixade, färdiga... kanske kan det bli ett pass redan i veckan!

2 kommentarer:

  1. Ja, den känslan har man haft många gånger. Skönt att äntligen få ett namn på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, men man hoppas ju att man slipper att använda det :-)

      Radera