lördag 2 februari 2013

Bäst och längst

Sitter på hotellrummet efter en grymt lång arbetsdag. Eller, sitter och sitter, halvligger i sängen med datorn på magen. Och arbetsdag... ja, jag vet inte vad jag ska säga, det är arbete men oj vad trevligt. Klockan är strax efter 22 och jag har precis kommit tillbaka till rummet som jag lämnade strax före 8 i morse. Idag har vi genomfört den första dagen av Västergötlands Orienteringsförbunds utbildningshelg. Över 200 orienterare har utbildats på olika kurser under förmiddag och eftermiddag och kvällen avslutades med en superinspirerande föreläsning av Annika Billstam och Thierry Gueorgiou, två av världens absolut bästa orienterare. Jag vet inte hur jag ska beskriva dagen mer än fullspäckad, riktigt fullspäckad, med en gigantisk guldkant på slutet. Vissa dagar på jobbet är inte riktigt andra lik. Det här är en sån. Det är grymt mycket att stå i och det är en riktigt lång dag, men det är också en av de allra bästa. Det är otroligt inspirerande och roligt att så många vill komma och vara med och utbilda sig, lära sig och i slutändan utveckla sig och vår idrott, orientering. Det är det bästa.
...och imorgon bär det av igen. En ny dag med utbildningar och ca 160 deltagare. Hoppas den blir lika bra!

Plitar ner ett par rader om träningen också. Den blir lidande. Med en klocka som ringer 06.45 och som visar 22 när man anser sig ledig igen, är inte så tillåtande när det gäller träning. Igår stod det 10 km testlopp i träningsplaneringen, men när jag var tvungen att åka till Borås och utbildningshelgen redan kl 12 så gick det inte in i programmet. Körde dock ett kvällspass på hotellgymmet, så det i alla fall skulle bli något vettigt. Idag är det emellertid helkört, men imorgon försöker jag igen... och det där testloppet, det spar jag till tisdag, tänkte byta det mot den alternativa träningen den dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar