tisdag 11 december 2012

Nya kvaltider

Kvaltider? Tider som gjors i kvalet? Nä, jag tänker mer som tider i kval, kvaltider, när man står i valet och kvalet.
Tycker det mesta går åt fel håll nu, rent fysiskt. Sedan hälseneproblemen och smärtan i höften uppstod för... ja jag vet inte hur länge sedan nu, har jag verkligen försökt prova olika "kurer". Kört rehab, promenader i banandojorna, voltaren-kur, vila, mer rehab, men inget blir bättre, snarare sämre. Körde årets första skidpass i förrgår och det kändes ok under åkningen men hälen stelnade ihop och ömmande efteråt... SÅ Suuuurt! Dessutom, till råga på allt, pekar vågen fel också.

Så, nu står jag i valet och kvalet. Valet att köra på ändå och se om det kan hålla med kvalet att gå sönder eller valet att vila och köra rehab med kvalet att det inte blir något tränat. (se tidigare inlägg om vad som räknas...).

Som litet plåster på den ömmande hälsenas och som bandage kring höften har jag i alla fall fått tid hos sjukgymnasten. Den 20/12 ska jag på undersökning och förhoppningsvis få lite tips och råd kring hur jag ska få ordning på tillvaron.

...känner jag mig själv rätt kommer emellertid det aktiva valet vinna över det smärtsamma kvalet och till förmån över det passiva valet med tillhörande antiträningskval.

Med andra ord, se upp i skidspåren, här kommer Sundmark, hur illa kan det gå liksom...

1 kommentar:

  1. Har ingen egen blogg men jag kan ju kopiera din text o klistra in här. Surt är det. Hoppas det bättrar sig.

    SvaraRadera