tisdag 13 november 2012

Ett mindre trevligt blogginlägg

Det är svårare att skriva blogginlägg när tillvaron är lite mörkare, blir lätt lite dystrare och inte så trevliga. Jag tänker inte alls på årstiden, som visserligen är mörk, utan på det faktum att min hälsena är en bråkstake. Den ömmar och jag lider, inte av smärta utan rent mentalt. Jag ska inte påstå att det är ett stort problem ännu eftersom jag även är förkyld så gör det inte så mycket att jag inte kan träna vettigt. Det som stör mig är att det inte verkar bli bättre fast jag ligger hyffsat lågt.
De senaste veckorna har jag egentligen bara sprungit ett bra pass i veckan, MER-träningen, och sedan har det blivit lite rehab och styrka samt en del av det som kallas powerwalks. Inriktningen är naturligtvis på vaden/hälsenan och jag har även prövat att gå med banandojjor (MBT). Har även kört en runda med voltarensalvan, men utan märkbar påverkan. Har också satsat på ilägg i vissa skor för att "korta" hälsenan, vilket sägs vara bra.

I kontrast till min deppighet kring det nuvarande tillståndet och träningsnivån kan jag dock fastslå att motivationen är hyffsat hög. Det stora målet för 2013 är ju återigen AXA Fjällmaraton och som den mästare i träningsplanering som jag är så har den stora vägen tillbaka börjat bli utstakad. Bland de kommande milstolparna i förberedelserna har det tillkommit en kul idé om att åka upp till Funäsdalen för ett klassiskt träningsläger. Helt enkelt köra benhårt och tufft i ett par 3-4 dagar. Tänkte att jag skulle bjuda med de andra av mina vänner som också antagit utmaningen med AXA för nästa år. Kan ju bli både bra och grymt trevligt.

På nått sätt känns det inte sunt att hata sin egen kropp men här kommer iallafall en bild på min, just nu, minst gillade kroppsdel. ...får väl klappa den mer medhårs och försöka bli vänner igen.

Ikväll är det MER-träning igen så vi får väl se vad den tycker om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar