torsdag 25 oktober 2012

Inte bara mörker

Kroppen gav svar på tal... Jag körde på som planerat med tuffa träningar och tävlande. Hälsenan höll sig hyffsat i ordning men tror att jag körde rakt in i en förkylning istället. Och som det inte vore nog, i tisdags kväll på MER-träningen sa även hälsenan hej och gokväll igen. SÅ nu sitter jag här med en snuva och en hälsena och på söndag är det dags för ett nytt löparäventyr... ser inte så ljust ut.
På Söndag är det dags för kvarnloppet, som egentligen är en träningsaktivitet som jag hittat på för att det ska vara lite roligare att springa långpass. Mer om Kvarnloppet finns på Gandviks hemsida .

Men det är inte bara mörker för i mörkret på fredagskvällens tävling lyckades jag vara snabbast i min klass och knep titeln som Skraborgsmästare i nattorientering 2012, i H35. Om sanningen ska fram, och det ska den väl, var jag otroligt osäker på start, kände mig inte pigg i kroppen och förkylningen var i antågande. Men jag hade ju tagit mig ut till tävlingen och var ombytt och klar så jag bestämde mig för att i alla fall försöka. Södervall stor hade klassat ner sig till H35 och det skulle bli stor batalj men han hade också en talle i näsan och fick dessvärre avbryta tävlingen efter halva loppet. Hans avbrott halverade i princip motståndet också. Bara två löpare till i klassen vilka jag alltså lyckades vara snabbare än :-). Ytterligare ett glädjeämne från den kvällen var att jag även belönades med en av de lägsta poängen, för egen, del , sedan Sverigelistan startade, en 13 poängare. Som information kan meddelas att jag för närvarande i snitt har 24 på de sex bästa och den näst lägsta poängen är 20...
Men skulle inte sanningen fram???
Jo, visst ja, poängen var rejält oförtjänt. Säkert en 6-8 poäng lägre än själva prestationen, det får man väl erkänna. Så kan det emellertid blir ibland i små tävlingar med små klasser och den här gånger drabbade det mig. Jippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar