måndag 6 augusti 2012

Förhoppning om målgång

Vältränad. O så vältränad. Stark. Lätt. Snabb. Och skadefri.
Där har ni den mentala bild jag jobbar på inför lördagens äventyr. Tänk att det där AXA-loppet inte är längre bort än fem fjuttiga dagar nu. Fem. Läget skulle kunna ha varit lite bättre. Förberedelserna funkade bra fram till början av juni men sedan blev det lite sämre. Först en kortare motivationssvacka och sedan en förkylning. Oringen blev fyra dagar pga en bråkande tå och den senaste veckan har handlat om att förbättra läget något.
Men jag ska inte klaga, egentligen.
Det kunde ha varit mycket sämre. Läget är ju så att trots lite småskavanker, som tår, hälsenor och höfter och ett par kilo för mycket runt magen så är jag ändå förhållandevis hel och frisk. Jag kommer till start och jag har tränat ganska bra, om man blickar över det senaste halvåret. Det finns en tanke om att det kommer att gå, jag kommer att ha en god möjlighet att ta mig till mål och det känns gott!

Reseplanen börjar också sätta sig. Vi (frugan följer med och hejar!) åker från Skara på torsdag och räknar med en övernattning någonstans i Dalarna. På fredag åker vi den sista biten och tar oss till Vålådalen för att hämta ut nummerlappen och annat som man ska ha. Boende har vi sedan bokat i Edåsdalen, två nätter blir det, vi stannar alltså även till söndag. Lyxet vi räknat in är en övernattning på vägen hem också, troligen även det någonstans i Dalarna. Hemma igen på måndag. Trött men förhoppningsvis hel och lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar