torsdag 23 augusti 2012

En ny vana

"En gång ingen gång, två gånger en vana".
Om det är sant så har jag numer för vana att anmäla mig till AXA Fjällmaraton. 43 nya svettiga kilometrar väntar igen i augusti nästa år. Kommer jag till start och kommer jag i mål kommer jag alltså att nästa år vid den här tiden att ha för vana att springa AXA Fjällmaraton. Jodå så är det :-).
Men det gällde att vara på hugget när de öppnade anmälan för nästa års lopp. Trots att de utökat antalet startplatser från 500 till 800 så tog platserna slut på dryga två timmar.

Det som är extra roligt inför nästa års lopp är att det är flera jag känner och några jag kan träna med som också har anmält sig. Klubbkamraterna, tillika Magnusarna, Dahlin och Södervall blir de närmaste vapendragarna medan flera av de andra får sporra och sporras på distans.

Sedan målgången på AXA för snart två veckor sedan har det inte blivit så mycket tränat, men två pass de senaste två dagarna gör gällande att kroppen tillåter träning och rörelse igen. Det blir även ett nytt pass ikväll, får se hur det känns.

Nedan beviset för min anmälan och den gröna markeringen betyder att aviften redan är betald.

1 kommentar:

  1. Minst 4 "gamla" Gandvikare anmälda till nästa år också.

    3 x Phersson
    en Pilvinge

    ska träna mer och framför allt mer utförs löpning.

    SvaraRadera