söndag 1 juli 2012

Semesterlunken, latmask och pratmask

Jodå jag har deltagit i semesterlunken och nej, det är inget motionslopp, snarare det motsatta. Första semesterveckan är till ända och den är upplevd i Funäsdalsfjällen. Visst har det blivit en del bra träningspass. På vägen upp sprang jag Idre FjällOL i H21. 12,5 km. Det gick ok, me inte mer. Här i Funäs har det blivit två regelrätta pass, ett långpass och ett backintervallpass. Men totalt sett känns det som lite för dåligt fokus på träning. Det är inte mer än sex veckor, eller nått, kvar till AXA och förutom att det tränas lite för lite så fikas det desto mer, och då har jag inte nämnt alla goda måltider och drycker därtill. Semesterlunken deltar jag i, jag kan inte påstå motvilligt, utan det är rätt skönt. Men lite med förskräckelse inför vad som väntar i augusti. Det blir inte lättare att springa AXA med färre mil i enen och fler kilo runt magen...
_______________________

Semestern har hittills bjudit på några riktiga höjdare. Igår såg jag t ex en livs levande bäver. Riktigt härligt! Vi var ett gäng som skulle ner till Mittån men jag gick i förväg då jag grabbat med mig flugspöt och precis innan jag kom ner till ån var där en bäver i en liten bäckfåra. Jag kunde kolla på den ett par minuter innan den försvann. En rktigt kul upplevelse!

Sedan har jag hunnit med en vända i Ljusnan för lite öringfiske, och även om det var riktigt mycket trassel med utrustningen så väger ändå känslan av att ta en go öring på torrfluga upp hela upplevelsen. Fantastiskt härligt :-).

Med resten av familjen har det också varit mycket fiske och en del vandring och vi har haft tur med vädret även om det inte är så varmt så har vi i allafall inte haft så mycket regn på oss när vi varit på äventyr.
________________________

Imorgon planeras för ett lite längre pass. Rasmus Persson från Falköping är och jobbar i Stugudal i Norge som ligger ca 8 mil från Funäs och han kommer hit för en fjälltur imorgon. Förhoppningsvis blir det 20-25 km och ett ordentligt test för vad kroppen tål i fråga om fjällöpning. Bra test inför AXA och jag hoppas att vader och hälar håller (liksom det mesta andra på gubbens kropp...).

________________________

Till sist... något överraskande tog semseterlunken greppet om bloggandet. En vecka har gått så nu får ma väl visa vem det är som bestämmer. Latmasken eller pratmasken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar