onsdag 25 juli 2012

Blånagel i ögat

Sitter i förtältet på morgonkvisten, ungarna sitter brevid och leker med några små "plockihop-djur". Jag funderar över gårdagen. Det var en riktigt härlig orienteringsdag igår. Vi åkte ut hela familjen och först sprang vi med ungarna, jag med den minsta och fru med den större. Sedan var det min tur. Gårdagens lopp var egentligen riktigt dåligt genomför från min sida. Sprang lite för mycket, ville lite för mycket, orienterade lite för lite och bommade lite för mycket. Värmen tog även ut sin rätt. Jag startade ett par minuter efter 13 och då var det rejält hett vilket jag har problem med. Sammanlagt kan jag nog räkna in 5-6 minuter bom på lika många ställen längs banan, ett riktigt skitlopp egentligen, men ändå ingen katastrof.
Etapp tre avgjordes i strandskogen vid Vilshärad så eftergenomfört lopp var det bara att knalla ner på stranden och bada, Fru och ungar var redan där och jag knallade rätt ner i vattnet. Det var faktiskt badpremiär för i år! Men så skönt! Sol, varmt, sandstrand, orientering, bad, macka och vatten. Perfekt!
...och det blev inte sämre, efter en snabb dusch gick vi till bekanta där vi fick oss en fika och jag en öl. Perfekt!
Den enda lilla tråkigheten igår var att jag sprang tävlingen i mina tänkta AXA-dojjor och fick mig en finfin blånagel på stortån. Det var ju inte bra för de kommande två etapperna men framförallt fick jag något att fundera över inför AXA. Verkar bli en svår nöt att knäcka, att ta beslut om skoval inför den tävlingen...

Idag står det vilodag på Oringen-programmet, eller vilodag förresten de har ju döpt om det till aktivitetsdag så nått för vi väl hitta på. Tanken är att vi ska åka ner till Kullaberg för att leta rätt på Vilks Arx och Nimis, och det ska bli kul, så när som på bilresan dit och hem förståss!
Hinner vi tillbaka i hyffsad tid till Halmstad så springer HD21 elitklasserna sprint inne i stan ikväll och det är alltid kul att se.

Imorgon väntar sedan en ny tuff långdistans och jag startar nästan först, 08.36, så det blir till att spåra till de andra... Pannben fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar