tisdag 17 januari 2012

Mer träning

Visst är det märkligt. När man är frisk och hel kan man hitta på en massa olika ursäkter för att inte träna. Allt ifrån rätt hyffsade, såsom tex att..., till tämligen tveksamma, har inte tid, känner inte för det, för dåligt väder, har ätit för dåligt. Mer eller mindre vad som helst fungerar. Är man däremot skadad eller som nu, krasslig, vill man ju inget hellre än att komma igång med träningen igen. Lite paradoxalt.
I dag var det i alla fall tisdag igen och då den andre tränaren lyckats med konststycket att komma iväg på en resa till de vitklädda alptopparna, pallrade jag mig iväg till MER-träningen trots allt. Väl där smögs passet igång och jag försökte ta det väldigt lugnt, lyckades faktiskt bra med det och stod till och med över några av intervallerna. Tror ändå att deltagarna fick en lagom dos av styrka, spänst och kondition. 85 minuter blev det den här gången.
Kvällen avslutades med att ca hälften av deltagarna, 10 st, gled vidare till Milan, en av Skaras pizzerior, och käkade och kollade på hanbollen ihop. Himla trevligt!
_____________________

Har haft lite tid och tänka på det här med AXA löpet också. Jobbar på en träningsplan som både ska funka med jobb och familj men även medföra att loppet blir genomförbart.
Har även en liten idé om att jag kanske skulle ställa upp i lite löplopp under året. Jag har ju aldrig sprungit vanliga slätlopp på tid så om jag springer ett 5km och ett 10km lopp så persar jag ju om jag bara tar mig imål. Tänker också att det kunde vara bra att få in en halvmara eller två innan AXA, men mest för träningens skull.
Hittade också en nedräknare till mobilen som jag ställt på 11/8 kl 09.00, just nu är det 206 dagar och 10 timmar kvar till start. Med träning 2 av 3 dagar är det knappt 140 pass kvar. Eller knappt och knappt, 137 pass (eller vad det nu blir...) är ju rätt många pass det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar