onsdag 18 januari 2012

Löparrygga till AXA

I väntan på att bli friskare får man ju roa sig med lite annat.
Har surfat runt och kollat efter en bra löparrygga för AXA. Jag har tänkt att det kan vara bra med en liten så att man inte släpar med för mycket grejer som bara är onödigt. Den obligatoriska utrustningen är:
  • Ryggsäck eller midjeväska
  • 1:a förband
  • Kompass
  • Vindtät jacka
  • En extra långärmad underställströja
  • Behållare för minst en 1/2 liter vätska
  • Visselpipa
Det är ju inte så mycket, och inget som tar speciellt mycket plats. Jag provade en Salomon när jag var i Jönköping för ett par veckor sedan men den var på 10+3 liter och kanske onödigt stor. Å andra sidan kanske den kan användas till annat än bara AXA och liknande. Idag hittade jag en annan på nätet, en haglöfs som var på 5 l och verkade smidig. Vet inte vilken som är bäst...

Salomon - XT Wings 10+3 Vest M

Salomon är en västvariant med dragkedja fram, var grymt skön när jag provade den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar