lördag 7 januari 2012

Kylan sviker men förkylningen kan man lita på

Året kunde ha börjat bättre. Frun i huset har gått med en långvarig förkylning, lika länge som jag väntat på kylan och vintern faktiskt. Nu kom dock förkylningen före kylan till mig och därmed blir det svårt med någon vettig träning innan kroppen känns piggare igen.
Jag "roar" mig emellertid med att köra lite styrka och speciellt för vaderna som varit ett litet problemområde under det gångna året. Sub-träning (substitut...) blir det i form av powerwalks. Jag har skaffat sådanda där dojjor som ser ut som ett U, det sägs att det ska vara bra. Faktiskt även det för vaderna.
Har också hakat på runners nyårslöfte om att träna alla dagar i januari. Det verkade som en god idé innan förkylningen slog till och om den blir kortvarig kommer det nog gå bra, blir den långvarig blirt nog dessvärre löftet som blir kortvarigt.
Mer om Runners nyårslöfte finns på FB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar