tisdag 10 januari 2012

KEB2012

Vi har börjat snegla lite mer seriöst på det här med KEB, frugan och jag. Tankarna har funnits ett par år men i år skulle det kunna bli av. Planen är att först åka till Funäs i två veckor och sedan släppa ungarna hos mormor för att ta tåget upp och sedan ha 4-5 nätter, 3-4 dagar, där uppe för att förhoppningsvis kunna kliva upp på toppen.
Det vi diskuteras mest nu är vilken typ av resa vi vill göra. Light-varianten eller all in. Light varianten innebär bokad sängplats och de flesta måltiderna, tom ev. guidad topptur. All in varianten är snarare motsatsen, tält, sovsäck, egen mathållning mm mm..
...diskussionerna lär fortsätta :-)
kolla gärna på http://www.kebnekaise.nu/ eller på STFs sida för att inspireras.
_________________

Jag har tränat idag också! Trots den ihärdiga förkylningen tog jag mig ner till MER-träningen. Det är ju liksom jag som håller i 'et. Den andre Magnus som också är tränare var bokad på annat ikväll. Jag tog det emellertid lungt och ägnade mig mest åt att jaga på deltagarna som, får jag säga, kämpade riktigt vasst.
90 minuter blev det till slut och nog ett alldeles lagom pass för egen del. Hoppas bara att förkylningen inte blir värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar