tisdag 31 januari 2012

Hopp föder hopp?

Nyss hemkommen från kvällens MER-träning och faktiskt med ett lite leende inom mig. Innan träningen var jag så nära att stanna hemma. Tuff helg, dålig natt och lång dag i kombination med kyla och känslan av ett rätt kasst hälotillstång höll på att stjälpa träningspasset. Jag bet dock i det sura och gav mig iväg. Den andre tränare kunde inte idag heller så lite av plikt var det också som jag bytte om och satte mig i bilen.

Men idag kanske det vände.
Märkligt det där, från ingenstans så kändes det helt plötsligt lite bättre, lite lättare. Kan ju inte påstå att jag satsade fullt ut på träningen och jag sprang inte heller alla intervaller, men det jag gjorde och de intervaller jag sprang kändes faktiskt ganska ok.
Så kvällens MERträning med styrka spänst löpning och hopp födde visst hopp om att komma i träning på riktigt igen. Ca 80 minuter blev det ikväll, ett bra pass.
Får hoppas det känns ok imorgon också...
____________________________

Ni har väl sett ICAs storsatsning på orienteringsmackor?
...ett måste i varje skogslöpares skafferi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar