söndag 22 januari 2012

Att valla en skida

Det har kommit lite snö. Det är härligt. Med snö kan man ju kanske komma ut och kasa lite i spåren, men för det krävs ju skidor. Gärna preparerade skidor och då blir det genast trångt i skon. Egentligen kan jag nog inte det där med att fixa med skidorna men jag gör det i alla fall.
Idag "hyrde" jag in mig i det Södervallska residenset för att få saken ur världen. Två par skidor var det som gällde, ett par till frugan och ett till mig. Sedan tidigare hade jag rengjort dem så nu var det ju bara (bara...) på med glidet och lite på fästet.
Men bara...
Två timmar tog det, och av den tiden var det säkert 3/4 som gick åt till glidet. Frågan är om det är lönt. Jag åker inte mycket skidor, gillar det sådär och är rätt kass. Två timmars fixande... surt.
Man kan ju å andra sidan vända på det och tänka att har jag nu fixat med de där skidorna så får jag ge mig ut och kasa med dem också.
...sedan är ju frågan, kommer de glida bra? Kommer jag ha något fäste?
Jag återkommer när de är provkörda.

Racerskidorna på "gå-tur" med ungarna i Funäs 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar